Vigtig information  Alm. Brand anvender cookies

Cookies er nødvendige for at få vores hjemmesider til at fungere. Vi anvender egne cookies og tredjepartscookies til statistik, markedsføring og integration af tjenester. Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om vores cookies

Områdenavigation Om Alm. Brand

Vigtig information  Alm. Brand anvender cookies

Cookies er nødvendige for at få vores hjemmesider til at fungere. Vi anvender egne cookies og tredjepartscookies til statistik, markedsføring og integration af tjenester. Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om vores cookies

Strategi og mål

Alm. Brands vision


Vi tager hånd om vores kunder

Visionen – at tage hånd om – betyder, at Alm. Brand

  • Interesserer sig for kundernes behov og giver dem det fornødne overblik og beslutningsgrundlag, når de skal vælge finansielle ydelser,
  • Er opmærksom på kunderne i dagligdagen, så de ved, de er værdsatte,
  • Hjælper og drager omsorg for kunderne på bedst mulig vis, når de står i en ny eller uventet situation.

Alm. Brands strategi - KUNDEN FØRST:

 

Alm. Brands strategi gælder for perioden 2012 til 2016. Strategien er et skifte fra tidligere og retter fokus mod kunden, mens de opnåede effektivitetsgevinster skal fastholdes eller styrkes. Målet for koncernen er, at levere et egenkapitalafkast på 10 %-point plus pengemarkedsrenten fra 2016.

De overordnede mål er:

  • Øget overskud
  • Øget effektivitet
  • Øget digitalisering
  • Øget kvalitet
  • Øget arbejdsglæde
  • Øget kundeoplevelse

De konkrete mål for forretningsområderne er beskrevet nedenfor

Skadeforsikring

  • Egenkapitalafkast: 20 %-point over pengemarkedsrenten
  • Combined Ratio: 92
  • Fastholdelse af markedsandel

 

Liv og Pension

  • Egenkapitalafkast: 10 %-point over pengemarkedsrenten i 2016
  • Vækst i løbende præmier: 8 % over inflationen

Bank

  • Overskud i 2016
  • Indtjening pr. omkostningskrone på over 1,1 i 2016
  • Rentemarginal: Forøget med over 1 %-point i 2016 i forhold til 2012
  • Reduktion af afviklingsporteføljen: 10 % årligt