Vigtig information  Alm. Brand anvender cookies

Cookies er nødvendige for at få vores hjemmesider til at fungere. Vi anvender egne cookies og tredjepartscookies til statistik, markedsføring og integration af tjenester. Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om vores cookies

Områdenavigation Om Alm. Brand

Vigtig information  Alm. Brand anvender cookies

Cookies er nødvendige for at få vores hjemmesider til at fungere. Vi anvender egne cookies og tredjepartscookies til statistik, markedsføring og integration af tjenester. Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om vores cookies

Strategi og mål

Alm. Brands vision


Vi tager hånd om vores kunder

Visionen – at tage hånd om – betyder, at Alm. Brand

  • Interesserer sig for kundernes behov og giver dem det fornødne overblik og beslutningsgrundlag, når de skal vælge finansielle ydelser,
  • Er opmærksom på kunderne i dagligdagen, så de ved, de er værdsatte,
  • Hjælper og drager omsorg for kunderne på bedst mulig vis, når de står i en ny eller uventet situation.

 

Kundens Alm. Brand  

 

Kundens Alm. Brand er koncernens strategi frem mod 2022. Det overordnede mål er at skabe en helt ny oplevelse for kunderne. Således vil Alm. Brand kunne tage hånd om alle kundens finansielle behov på tværs af forretningsområderne, ligesom kunden proaktivt vil blive rådgivet og tilbudt koncernens bedste løsninger afhængigt af kundens aktuelle behov og situation.

Målet er at kunne servicere kunderne, når og hvor de har brug for det og sikre dem et samlet overblik, rådgivning og løsninger enten via deres rådgiver i Alm. Brand eller via stærke digitale selvbetjeningsløsninger.


Kundens alm brand strategi

 

Meget tilfredse kunder

De kommende års aktiviteter og investeringer skal skabe unikke kundeoplevelser, der opleves som værdiskabende og enkle for kunderne. Kundetilfredsheden – målt med NPS-metoden - skal på den baggrund stige fra i dag 42 til 60. 

 

Høj arbejdsglæde

Alm. Brand har allerede en særdeles høj arbejdsglæde og ligger blandt de bedste i branchen. Målet er 80 og således skal den høje tilfredshed fastholdes – på trods af de store forandringer, som også medarbejderne vil opleve igennem strategiperioden.

 

Flere helhedsorienterede kunder 

For at kunne servicere kunderne hele vejen rundt om deres finansielle behov med præcis den rådgivning og de produkter, de har behov for på et givet tidspunkt, er det væsentligt, at kunderne har engagementer i flere af koncernens forretningsområder. Målet er derfor, at antallet af kunder med engagementer i mere end et forretningsområde, stiger fra i dag 40.000 til 60.000.

 

Fortsat vækst

Ikke kun de helhedsorienterede kunder, men alle Alm. Brands kunder skal have den bedste kundeoplevelse. Derfor vil koncernen opleve en vækst på gennemsnitligt 4 % igennem strategiperioden.

 

Attraktivt afkast af egenkapitalen

De kommende års fokus på gode kundeoplevelser og attraktiv vækst skal også afspejles i et stigende afkast til Alm. Brands aktionærer. Målet for koncernens afkast af egenkapitalen øges derfor fra tidligere 10 % til 12,5 % før skat.