Områdenavigation Om Alm. Brand

Områdenavigation Om Alm. Brand

Det bedste fra Swipp og MobilePay

Aktuelt - Mobilepay 14-11-16

Alm. Brand Bank bliver en del af et nyt MobilePay-samarbejde. Det betyder, at du som kunde i banken på sigt vil sige farvel til Swipp og goddag til MobilePay.

Du vil stadig kunne bruge Swipp i en periode, som endnu ikke er endeligt fastlagt, hvorefter løsningen fases ud. Indtil da kan Swipp benyttes af både privatkunder og erhvervsdrivende. Den centrale konto til konto-løsning, som vi kender den fra Swipp, vil også blive udnyttet fremadrettet i MobilePay. På den måde forenes det bedste fra både Swipp og Mobilepay i én samlet løsning.

Glæde over MobilePay-aftale

MobilePay har skabt en stærk og brugervenlig platform for mobilbetalinger, som har vundet stor udbredelse inden for person til person-betalinger herhjemme. Nu styrker vi samarbejdet i erkendelse af, at kunderne har talt, og Alm. Brand Bank har lyttet.

Det nye partnerskab vil ikke alene styrke MobilePay i forhold til fremtidig innovation til gavn for brugerne. Med det store antal af danske pengeinstitutter, der nu bakker op om løsningen, er der grundlag for med stor styrke at udvikle og udbrede MobilePay, samtidig med at vi med konto til konto-løsningen fra Swipp får mulighed for at gøre det på den mest omkostningseffektive måde.

Nyt navn

MobilePay vil fremover alene blive markedsført på sit navn og ikke som hidtil MobilePay by Danske Bank. Det nye partnerskab betyder også, at vi gennem vores fælles indkøbsselskab BOKIS sikres indflydelse på den fortsatte udvikling af MobilePay.

Overblik – det sker der nu:

• Swipp kan i en periode fortsat benyttes af både privatkunder og erhvervsdrivende.
  • Kunderne vil løbende blive orienteret.
  • Den centrale konto til konto-løsning, som vi kender den fra Swipp, udnyttes fremadrettet.

Private kommer fortsat ikke til at betale for at benytte MobilePay.