Er du privatkunde? Så har vi lavet et helt nyt website til dig > Gå til det nye website
Er du privatkunde? Så har vi lavet et helt nyt website til dig
> Gå til det nye website

Vigtig information  Alm. Brand anvender cookies

Cookies er nødvendige for at få vores hjemmesider til at fungere. Vi anvender egne cookies og tredjepartscookies til statistik, markedsføring og integration af tjenester. Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om vores cookies

Primær navigation

Områdenavigation Erhverv

Vigtig information  Alm. Brand anvender cookies

Cookies er nødvendige for at få vores hjemmesider til at fungere. Vi anvender egne cookies og tredjepartscookies til statistik, markedsføring og integration af tjenester. Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om vores cookies

Find hurtigt svar - Erhverv

Her på siden kan du finde svar på de 10 mest stillede spørgsmål, vi modtager fra vores erhvervskunder lige nu.

  


Hvor kan jeg se, hvad jeg samlet betaler for mine forsikringer om året?

Det kan du se på Mit Kundeoverblik. Du kan se din forsikringsoversigt, og den årlige pris for hver af dine policer fremgår også her.

Log på Mit Kundeoverblik med NemID

Hvordan får jeg en kopi af min police?

I Mit Kundeoverblik kan du se alle dine policer og betingelser. Du har mulighed for at printe en kopi eller gemme din police som fil, hvis du har behov for det.

Log på Mit Kundeoverblik med NemID

Skal jeg have både det røde og grønne kort med, når jeg kører i min bil til udlandet?

Det er afhængigt af, hvilket land du skal til, om du har brug for det grønne kort.  

Læs mere om det grønne og røde kort

 

Med hensyn til det røde kort - her er det nok, du har telefonnummeret med (+45 70 10 50 52). Hvis du ønsker at medbringe mere end telefonnummeret, kan du hente en app til din telefon.

Hent SOS' Rødt kort App på sos.dk

Køb og salg af bil eller varevogn - hvordan er processen?

Skal jeg give besked? 

Vi får automatisk besked, når du har købt en ny bil og oplyst forhandleren om, at du ønsker den forsikret hos os. 

Hvis du har solgt en bil, får vi også automatisk besked, når den bliver afmeldt på Motorregistret. 

Skifter du bil -  køber en ny bil og samtidig sælger en bil – må du meget gerne ringe til os. Så sørger vi for at registrere vognskifte på din police. Dermed overføres din bonus og pengene indbetalt på den tidligere bil til den nye bil.

 

Hvornår får jeg penge retur?

Når din bil bliver afmeldt hos Motorregistret, får du penge retur fra os, hvis du har betalt for en længere periode. Der kan gå 2-3 uger, inden en ny ejer eller forhandler afmelder din bil. 

Hvad er en Erhvervsforsikring, og hvad dækker den?

Med en Erhvervsforsikring er jeres værdier sikret.

Erhvervsforsikringen indeholder de nødvendige basisdækninger mod brand, tyveri, vandskade og storm, der dækker virksomhedens værdier såsom inventar, varer, emballage, maskiner, værktøj m.m.

Læs mere om vores Erhvervsforsikring

 

Hvornår har jeg behov for en Entrepriseforsikring?

Som bygherre i et byggeprojekt er du ansvarlig for, at byggeriet er forsikret korrekt – også selv om der er en professionel entreprenør tilknyttet opgaven.

 

Hvad dækker vores Entrepriseforsikring?

En Entrepriseforsikring består af tre grunddækninger, som du kan sammensætte efter din virksomheds behov:

  • All-risks
  • Bygherrens bestående bygninger
  • Ansvar for farligt arbejde

Hvor længe gælder forsikringen?

Forsikringen dækker i bygge- og anlægsperioden, og du kan udvide den til at dække afhjælpning af fejl og mangler i en periode på op til 12 måneder efter byggeriets afslutning. Når byggeriet er afsluttet, skal du oprette en Bygningsforsikring, så det nye byggeri er forsikret. 

Læs mere om vores Entrepriseforsikring

Hvordan betaler jeg mine forsikringer?

Hvad kræver det for at få månedlig betaling?

  • Policen skal tilmeldes betalingsservice
  • Du modtager dine policer i Mit Kundeoverblik

 

Hvad koster månedlig betaling?

Månedlig betaling koster et pristillæg på 3 % af den årlige pris.

 

Hvad koster det at betale via et indbetalingskort?

Når du betaler via et indbetalingskort, er der et administrationsgebyr på 25 kr.

 

Hvordan tilmelder jeg mine betalinger til BetalingsService?

Du kan selv tilmelde dine betalinger til BetalingsService via din netbank eller dit pengeinstitut. Her skal du udfylde:

  • NETS nr. (PBS nr.)
  • Deb.gr.nr.  
  • Policenr.

De tre numre fremgår af dit indbetalingskort.

Du er også meget velkommen til at ringe til Servicecenter Erhverv på tlf. 57 66 63 40, så hjælper vi med tilmeldingen.

Hvordan opsiger jeg mine forsikringer?

Hvis du ønsker at opsige dine forsikringer, skal du være opmærksom på de opsigelsesregler, som fremgår af dine forsikringsbetingelser. Generelt gælder, at du kan opsige din forsikring med 1 måneds varsel til først kommende hovedforfald. 

Har du tegnet dine forsikringer for en flerårig periode, kan forsikringerne opsiges med 1 måneds varsel til udløbet af den flerårige aftale. 

Hvis du opretter forsikringer i et andet selskab, sørger de for at opsige dine forsikringer hos os.

Hvis din virksomhed ophører, eller du sælger nogle værdier, kan forsikringen slettes, når risikoen er ophørt. Du skal da kontakte Servicecenter Erhverv på 57 66 63 40 eller sende en mail til Servicecenter.erhverv@almbrand.dk

Tilbyder Alm. Brand vejhjælp?

Ja, det gør vi. Med Alm. Brand Vejhjælp har du mulighed for transport af din virksomheds personbiler og varevogne, ligesom der er mulighed for transport af fører og passagerer, hvis bilen ikke kan køre videre. 

Du kan også forsikre din anhænger eller trailer, så anhængeren/traileren bliver transporteret hjem, hvis uheldet er ude. 

Vejhjælpen dækker overalt i Danmark.

Du er meget velkommen til, at ringe til Servicecenter Erhverv på tlf. 57 66 63 40 – Så kan vi give dig en pris, og vi sørger for tilmeldingen.

 

Har jeg behov for en netbankdækning?

Hvis din virksomheds netbank bliver hacket via jeres it-system, er jeres økonomiske tab ikke dækket af banken.

Har I en Erhvervsforsikring i Alm. Brand, kan I udvide jeres forsikring med en Netbankdækning med CVR id-sikring. Derved er I dækket ved netbankindbrud.

 

Med Netbankdækning er I dækket for økonomiske tab efter et netbankindbrud på op til 2,5 mio. kr. eller op til 5 mio. kr. 

 

Sum

Selvrisiko

Antal ansatte

Pris

2.500.000 kr.

5.000 kr.

1-25

920 kr.*

* Prisindeks 2015  

 

Kontakt Servicecenter Erhverv på 5766 6340, hvis du ønsker Netbankdækningen.

Læs mere om Netbankdækning