Privat | Erhverv

Infographic_Skade bil.svg

Skade på køretøj

Her kan du anmelde skader på din bil, motorcykel, knallert, campingvogn eller skader du selv er skyld i med dit køretøj.

 

Anmeld skade uden modpart 

 

Andre skader på køretøj anmeldes her: 

 

Log ind og anmeld skade

 

Har du nye informationer eller dokumenter til en eksisterende sag, kan du tilføje dem under din anmeldelse i Mit Kundeoverblik.

 

Tilbage til oversigt

Vælg skadestype

Har du haft en skade på dit køretøj, skal du starte med at anmelde skaden ved at logge ind i Mit Kundeoverblik. Det gælder også, hvis det er andre, der har lavet skaden. Når du har anmeldt skaden, sender vi en kvittering. Vær opmærksom på, at den kan ende i dit spamfilter.

 

Anmeld skade uden modpart

 

Andre skader på køretøj anmeldes her:

 

Log ind og anmeld skade

 

Har du kaskoforsikring, kan du køre på værksted, når du har anmeldt skaden. Hvis du ikke har kaskoforsikring, og der er en erstatningsansvarlig modpart, skal du henvende dig direkte til modpartens selskab.


Husk at fortælle værkstedet, at du er forsikret i Alm Brand, så klarer vi betalingen.

 

Hvis du skal betale selvrisiko, sender vi en opkrævning, når vi har afregnet med værkstedet. Du kan se størrelsen på din selvrisiko i Mit Kundeoverblik.

Hvis du med dit køretøj forvolder skade på et andet køretøj, en person eller ting, skal du stadig anmelde det på din Bilforsikring i Mit Kundeoverblik. Brug NemID til at logge ind.

 

Log ind og anmeld skade

Har du Vejhjælp på din Bilforsikring, skal du ringe til vores samarbejdspartner SOS Dansk Autohjælp, hvis uheldet er ude. Du kan ringe hele døgnet på 38 48 88 22. De sender dig efterfølgende en sms med forventet ankomsttid og et link til et kort, så du kan følge hjælpebilens vej til dig.

Du skal ikke anmelde en glasskade, medmindre der er en erstatningsansvarlig modpart. Du kan bestille tid til at få udbedret skaden hos Carglass. Du kan også kontakte dit foretrukne værksted og få udbedret skaden hos dem. Husk at oplyse, at du er forsikret i Alm. Brand.

 

Carglass

Hvis du har fået en skade på dit veterankøretøj, skal du anmelde skaden i Mit Kundeoverblik. Brug NemID til at logge ind.

 

Vent med at reparere dit veterankøretøj til du har talt med os, og vi har givet grønt lys. Det gælder også, selvom du selv reparerer det.

 

Det er vigtigt, at du er omhyggelig, når du beskriver skaden. Præcise informationer er en stor hjælp i skadebehandlingen, og kan give dig hurtigere svar. Ved større skader, bliver du kontaktet af en taksator, som aftaler med dig, hvornår vi kan besigtige skaderne på dit køretøj.

 

Hvis du har kaskoforsikring på dit veterankøretøj, er du automatisk tilmeldt Vejhjælp. Ring, hvis uheldet er ude. Vejhjælp har åbent hele døgnet på 38 48 88 22.

 

Log ind og anmeld skade

Ofte stillede spørgsmål

Du vælger selv, hvilket værksted der skal udbedre skaden på din bil. Hvis du vælger et af vores fordelsværksteder, tilbyder vi en lånebil*, mens din egen er på værksted. Derudover får du 3 års reklamationsret på reparationen og din egen bil bliver vasket og støvsuget, inden du får den igen. Du kan se en liste over vores fordelsværksteder, når du anmelder din skade.

 

*Betingelser for lånebil
Værkstedet stiller lånebil til rådighed i reparationsperioden. Ingen lånebil ved glas- og totalskader. Kan bilen ikke køre, stilles lånebil til rådighed umiddelbart efter skaden. Du har en selvrisiko på maks. 5.000 kr. ved skade på lånebilen. Værkstedet skal tilbyde dig, at du kan undgå selvrisiko ved at betale maks. 75 kr. pr. dag, dog maks. 400 kr. for hele reparationsperioden.

Du kan maks. køre 100 km. pr. dag i lånebilen og skal selv betale brændstof.
Overkørte kilometer afregnes med maks. 2 kr. pr. km. (inkl. moms).

Du har 3 års reklamationsret på reparationen.

Din egen bil udleveres rengjort (vasket og støvsuget).

Når vi afgør, hvem der er ansvarlig for en skade, følger vi forsikringsselskabernes brancheorganisations vejledning om ansvarsfordeling.

Ønsker du at tilføje nye informationer eller billeder til din sag, kan du logge ind i Mit Kundeoverblik. Brug NemID til at logge ind. Du kan tilføje nye dokumenter til sagen under "Anmeldte Skader".

Har du spørgsmål til din skade?

Vi sidder klar ved telefonen, hvis du har brug for hjælp.

 

Man-fre: 10-15

35 47 35 00

Nye skader skal anmeldes online.
Ved akut skade kan du ringe hele døgnet.

 

 

Circle_Marker_lange_obligationer.svgCircle_Marker_lange_obligationer.svgCircle_Marker_lange_obligationer.svgCircle_Marker_lange_obligationer.svgCircle_Marker_lange_obligationer.svg Længst ventetid

 

Circle_Marker_lange_obligationer.svg Kortest ventetid

 

  Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag
Kl. 10-11 Circle_Marker_lange_obligationer.svgCircle_Marker_lange_obligationer.svgCircle_Marker_lange_obligationer.svgCircle_Marker_lange_obligationer.svgCircle_Marker_lange_obligationer.svg Circle_Marker_lange_obligationer.svgCircle_Marker_lange_obligationer.svgCircle_Marker_lange_obligationer.svgCircle_Marker_lange_obligationer.svgCircle_Marker_lange_obligationer.svg Circle_Marker_lange_obligationer.svgCircle_Marker_lange_obligationer.svgCircle_Marker_lange_obligationer.svgCircle_Marker_lange_obligationer.svgCircle_Marker_lange_obligationer.svg Circle_Marker_lange_obligationer.svgCircle_Marker_lange_obligationer.svgCircle_Marker_lange_obligationer.svgCircle_Marker_lange_obligationer.svg Circle_Marker_lange_obligationer.svgCircle_Marker_lange_obligationer.svgCircle_Marker_lange_obligationer.svgCircle_Marker_lange_obligationer.svg
Kl. 11-12 Circle_Marker_lange_obligationer.svgCircle_Marker_lange_obligationer.svgCircle_Marker_lange_obligationer.svgCircle_Marker_lange_obligationer.svg Circle_Marker_lange_obligationer.svgCircle_Marker_lange_obligationer.svgCircle_Marker_lange_obligationer.svg Circle_Marker_lange_obligationer.svgCircle_Marker_lange_obligationer.svgCircle_Marker_lange_obligationer.svg Circle_Marker_lange_obligationer.svgCircle_Marker_lange_obligationer.svgCircle_Marker_lange_obligationer.svg Circle_Marker_lange_obligationer.svgCircle_Marker_lange_obligationer.svgCircle_Marker_lange_obligationer.svg

Kl. 12-13

Circle_Marker_lange_obligationer.svgCircle_Marker_lange_obligationer.svgCircle_Marker_lange_obligationer.svg Circle_Marker_lange_obligationer.svgCircle_Marker_lange_obligationer.svg Circle_Marker_lange_obligationer.svgCircle_Marker_lange_obligationer.svg Circle_Marker_lange_obligationer.svgCircle_Marker_lange_obligationer.svg Circle_Marker_lange_obligationer.svgCircle_Marker_lange_obligationer.svg
Kl. 13-14 Circle_Marker_lange_obligationer.svgCircle_Marker_lange_obligationer.svgCircle_Marker_lange_obligationer.svg Circle_Marker_lange_obligationer.svgCircle_Marker_lange_obligationer.svg Circle_Marker_lange_obligationer.svg Circle_Marker_lange_obligationer.svg Circle_Marker_lange_obligationer.svg
Kl. 14-15 Circle_Marker_lange_obligationer.svgCircle_Marker_lange_obligationer.svg Circle_Marker_lange_obligationer.svgCircle_Marker_lange_obligationer.svg Circle_Marker_lange_obligationer.svg Circle_Marker_lange_obligationer.svg Circle_Marker_lange_obligationer.svg

 

Fandt du dét, du leder efter?