Ankenævnet for Forsikring tager ikke stilling til afgørelser truffet af en anden persons forsikringsselskab, f.eks. ved et færdselsuheld, hvor en anden person har det fulde ansvar for uheldet.
Ankenævnet for Forsikring
Østergade 18, 2.
1100 København K
Telefon: 33 15 89 00
Mail: ankeforsikring@ankeforsikring.dk
Læs mere om processen og klag online hos Ankenævnet for Forsikring
En klage over en forsikring købt hos os online via almbrand.dk kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby.
Du kan klage til Center for Klageløsning via forbrug.dk
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Når du indgiver en klage, skal du angive vores e-mailadresse forsikring.klager@almbrand.dk.
Indgiv din klage via EU-Kommissionens klageportal
Stormrådet behandler klager over forsikringsselskabernes afgørelser om erstatning efter lov om stormflod og stormfald.
Hvis du som skadelidt ikke er tilfreds med eller enig i vores afgørelse, kan du klage til Stormrådet. Det er et krav, at der klages til Stormrådet senest otte uger fra afgørelsens datering, og at du forinden skriftligt har henvendt dig til os og forsøgt at opnå en ændring af vores afgørelse.
Stormrådet består af en uafhængig formand og repræsentanter fra kommuner, ministerier, forsikringsselskaber og Forbrugerrådet.
Læs mere om klager til Stormrådet på stormraadet.dk