CORONAVIRUS: Få svar på spørgsmål til dine forsikringer. Eller find ud af, hvordan vi kan mødes.

Privat | Erhverv

 


ER DU KUNDE I ALM. BRAND?

Sådan håndterer vi coronavirus sammen

Vi gør alt, hvad vi kan, for at tage bedst muligt vare på dig som kunde og vores medarbejdere for at undgå spredning af coronavirus.  

 

Har du behov for at komme i kontakt med os?

Vi er fortsat fuldt tilgængelige for dig på telefon, e-mail og via onlinemøder - og i vores filialer og rådgivningscentre efter aftale. Er du bankkunde, kan du som altid skrive eller ringe til din personlige rådgiver direkte via net- eller mobilbank.

 

Vi holder dig opdateret

Vi følger udviklingen nøje og vil løbende opdatere denne side med relevant information.

 

Om Rejseforsikring og coronavirus

icon-product-info.svg

Vigtig information

OM AFBESTILLINGSFORSIKRING

 

Har du købt en pakkerejse hos et rejsebureau, er det i henhold til Lov om Pakkerejser dit rejsebureau, der skal dække, hvis du ønsker at afbestille rejsen som følge af, at Udenrigsministeriet fraråder alle rejser i øjeblikket.

Du bør derfor kontakte dit rejsebureau, såfremt du ønsker at afbestille rejsen. Vær opmærksom på, at du som udgangspunkt tidligst kan afbestille rejsen hos rejsebureauet 14 dage før afrejsen.

Henvis til Rejsegarantifonden
Vi har fået flere henvendelser fra kunder, der oplever, at deres rejsebureauer ikke ønsker at refundere rejsens pris som følge af en tidligere opfordring fra Dansk Rejsebureau Forening og instruktioner fra Rejsegarantifonden.

Har du fået en sådan meddelelse af din rejsearrangør, kan du henvise til Rejsegarantifondens opdaterede retningslinjer, hvor der står, at Rejsegarantifondens dækning går forud for afbestillingsforsikringer.

 

Få mere at vide ved at læse Rejsegarantifondens retningslinjer.

_____

 

Få vores hjælp hvis din flyafgang er aflyst


Er din flyafgang blevet aflyst, har du som kunde, i henhold til de europæiske passagerrettigheder, krav på fuld refusion, da flyselskabet ikke leverer den vare, som du som kunde har købt.

Har du forgæves forsøgt at få flyselskabet eller en billetportal til at refundere dig flybillettens pris, og har du klaget til flyselskabet eller billetportalen, vil vi hos Alm. Brand ekstraordinært hjælpe dig ud over dine forsikringsbetingelser, såfremt du har en Afbestillingsdækning hos os, der dækker den pågældende rejse.

 

Læs mere om, hvordan vi kan hjælpe.

 

Brug for hjælp?

 

Få mere at vide

Brug for en hjælpende hånd?

Brug for en hjælpende hånd?


Situationen med coronavirus er alvorlig og rammer os alle.


Mange bliver berørt økonomisk, og her kan vi hjælpe ved at sætte dit lån på pause, skabe et ekstra økonomisk råderum eller dele dine betalinger til forsikring op.

 

Se dine muligheder


Fandt du dét, du leder efter?