Nyhed | sep 14, 2016 15:29

Bilbrande i Danmark

Danmark har den seneste måned været ramt af en lang række bilbrande, hvor brandstiftere har sat ild til tilfældige biler. Vi har fået opkald fra vores kunder, der bor i byen og vil høre, hvordan de er forsikret, hvis der bliver sat ild til deres bil.

"De fleste danske bilejere har en kaskoforsikring og vil derfor være dækket, hvis brandstiftere tænder ild til deres bil. Det er typisk kun, hvis bilen er gammel, at man vælger kaskoforsikringen fra. Har man kun ansvarsforsikring på sin bil, vil man ikke være dækket via sin egen forsikring. Hvis gerningsmændene bliver anholdt og fundet skyldige, så kan man dog søge erstatning fra dem", forklarer skadedirektør Brian Wahl Olsen.

Kasko, delkasko eller ansvar?

Som kunde i Alm. Brand kan du selv sammensætte din bilforsikring, så forsikringen passer til dine behov. Du kan vælge imellem Kaskoforsikring, Delkaskoforsikring og Ansvarsforsikring. Med en Kasko- og Delskaskoforsikring vil du være dækket, hvis der bliver sat ild til din bil. Delkaskoforsikringen egner sig til ældre biler, hvor man ønsker en bedre dækning end en ren Ansvarsforsikring, men heller ikke synes, at bilen har en høj nok værdi til, at man ønsker en Kaskoforsikring.

Find ud af, hvilken Bilforsikring der passer til dig her

Spørg os

Er du i tvivl om, hvordan du er dækket i forhold til bilbrandene, kan du også ringe til Alm. Brands Kundeservice på telefon 96 10 17 77, som kan hjælpe dig.