Presse | apr 01, 2019 22:00

Alm. Brand Bank får ny direktør

Foto: PR

Søren Olling bliver ny direktør for Alm. Brand Bank. Han overtager jobbet efter privatdirektør Michael Iversen, der har valgt at forlade sin stilling. Direktørskiftet betyder samtidig, at bankens privat- og erhvervskunder får en og samme direktør

51-årige Søren Olling bliver ny direktør i Alm. Brand Bank. Han kommer fra stillingen som erhverv- og kreditdirektør i Alm. Brand Bank, men vil med skiftet stå i spidsen for både privat- og erhvervsområderne i banken. Jeg er utrolig glad for, at Søren har valgt at påtage sig ansvaret. Søren har i sine godt syv år i banken vist sig som en effektiv leder, hvor hans fokus har været at gøre det let for vores kolleger at servicere vores kunder optimalt,” siger koncerndirektør for Bank og Pension, Kim Bai Wadstrøm.

Strategisk og løsningsorienteret

Ifølge Kim Bai Wadstrøm er ansættelsen af Søren Olling et naturligt valg i lyset af bankens udvikling. ”Søren kan både fastholde det strategiske overblik og stå på en ølkasse og sætte fælles rammer og mål for sine kolleger. Senest har han integreret aktiviteterne og kolleger fra Saxo Privatbank med succes. Han har et fantastisk overblik, en rolig hånd og et konstant fokus på at finde de bedste løsninger for kunderne,” uddyber Kim Bai Wadstrøm.

Enkle og effektive kundeløsninger

For Søren Olling er visionen med jobbet som ny direktør i banken at fortsætte Alm. Brands vækstrejse og sikre den fortsat høje kundetilfredshed i banken. ”Vi skal fortsætte væksten i banken. Det gør vi ved at tilbyde vores kunder en helt unik oplevelse, hvor alt er nemt og enkelt. For at kunne det, skal vores rådgivere skal have de bedste arbejdsbetingelser, så vi kan skabe vækst og samtidig øge den i forvejen høje kundetilfredshed, som vi har i banken,” siger Søren Olling.

Erhverv og privat i ét

Direktørskiftet vil betyde, at ansvaret for Alm. Brands privat- og erhvervsbank smelter sammen på én stol. Det indebærer, at det bliver nemmere at udvikle løsninger og produkter på tværs af koncernens andre forretningsben i forsikring og pension, som er i fokus i koncernstrategien ”Kundens Alm. Brand”.

”Vi skal udvikle løsninger og produkter, der sikrer en nem hverdag for både vores erhvervs- og privatkunder. Nye digitale selvbetjeningsløsninger til dem, der selv vil. Og bedst mulig rådgivning for dem, der har brug for det. Uanset om det gælder husholdningen, virksomheden eller begge dele. Kunderne skal mærke fra dag ét, at de er en del af finanskoncern med mange finansielle produkter på hylderne,” siger Søren Olling.

Efter Michael Iversens farvel består bankens ledelse af koncerndirektør, Bank og Pension Kim Bai Wadstrøm, direktør for Alm. Brand Bank, Søren Olling og direktør i Finansielle Markeder, Jacques Skovgaard-Sørensen.