Presse | maj 01, 2020 10:00
Alm. Brand hjælper kunder med ubrugelige flybilletter

Mange danskere står som følge af coronakrisen med ubrugelige flybilletter, som har vist sig at være svære at få refunderet.
Kunderne har efter reglerne krav på at få refunderet deres billetter af flyselskabet, hvis deres fly er aflyst, men rejseskadeafdelingen i Alm. Brand får mange henvendelser fra kunder, der forgæves har forsøgt at få pengene tilbage. Nogle kunder oplever at få tilbudt vouchers i stedet for refusion, og andre bliver nægtet udbetaling.
Alm. Brand har derfor besluttet, at kunder med en afbestillingsdækning på deres rejseforsikring kan få deres flybilletter refunderet, hvis de ikke kan få refusion fra flyselskabet.
- Vi har valgt at hjælpe kunderne i en usikker situation, selvom forsikringen normalt ikke ville dække. Det er for rigtig mange kunder svært at overskue, hvordan de er stillet lige nu eller uoverskueligt at skulle forfølge sagen hos flyselskaberne. Der vil vi gerne træde til, siger koncerndirektør Privat, Rasmus Lynge, og fortsætter:
- Det er naturligvis en ekstra omkostning for os. Men vi ser ind i en sommer med langt færre rejser og dermed også færre udgifter til rejseskader end normalt. Som kundeejet selskab vil vi gerne bruge det råderum til at hjælpe kunderne.
Rejser bestilt før 13. marts med afrejse inden 1. september
Tilbuddet om at få refunderet flybilletter via rejseforsikringen gælder kunder, der har købt deres rejse direkte hos flyselskabet eller en billetportal inden 13. marts med afrejse inden 1. september i år. Flyrejsen skal være aflyst af flyselskabet, og kunden skal forgæves have forsøgt at få flyselskabet eller billetportalen til at refundere billetten.
Kunder, der har købt rejsen hos et rejsebureau, har krav på at få pengene tilbage fra rejsebureauet og er i sidste ende sikret af Rejsegarantifonden.
Yderligere oplysninger:
Koncerndirektør Privat Rasmus Lynge, tlf. 21713056
Kommunikationsdirektør Claus Kappel Christensen, tlf. 25248993