Alm. Brand køber Codan og skaber Danmarks næststørste forsikringskoncern. Læs nyheden her

Privat | Erhverv

Presse | maj 03, 2021 10:14

Alm. Brand lancerer ny kampagne

Jacob Bülow Hansen, Senior presserådgiver abjcha@almbrand.dk
Efter at have solgt sin bankforretning i 2020, går Alm. Brand nu i offensiven med en ny kampagne med fokus på forsikring og pension.

Alm. Brand har sat et knivskarpt fokus på forsikring og pension efter salget af bankforretningen i efteråret. Nu skal en ny kampagne øge kendskabet og positionere forsikringsselskabet som enkelt og ukompliceret.

 

”Salget af banken har ændret vores position i markedet. Alm. Brand har i dag et skarpt fokus på forsikring og pension og tilbyder kunden enkle løsninger, der passer lige præcis til ham eller hende. Vi vil gerne styrke danskernes kendskab til, hvad vi kan tilbyde, og det skal kampagnen bidrage til,” siger Rasmus Werner Nielsen, adm. direktør i Alm. Brand.

 

Det er med baggrund i dybe markedsindsigter, at kampagnen tager sit udgangspunkt.

 

”Vi skal gennem viden og indsigt stå endnu stærkere i konkurrencen om kunderne og arbejder derfor på en række strategiske indsatser på tværs af organisationen, hvor vi udvikler digitale løsninger og strategiske partnerskaber, der understøtter forretningen og fremtidens marked,” siger Rasmus Werner

 

Enkle forsikringer

Den nye kampagne, der løber over TV-skærmen og en række andre medier, de kommende måneder, handler om, at selvom vi mennesker har mange fællestræk, er vi forskellige, og det skal ens forsikring tage højde for.

 

”Forsikring er et lavinteresse-område for mange. Med den nye kampagne vil vi med et glimt i øjet gerne vise danskerne, at vi lytter til deres behov og uanset hvem de er, kan de på en enkel og ordentlig måde få en forsikring der passer til dem,” siger Lotte Bregnhøj-Gelvad, marketingchef i Alm. Brand.

 

Den nye kampagne gør brug af en Danmarks mest vindende sportsudøvere i form af Jeanette Ottesen, og den populære Vild med Dans-dommer, Jens Werner. De bliver i to reklamer på humoristisk vis parret sammen med en navnesøster og -bror for at vise, at man trods flere fællestræk – såsom navne – er forskellige.

 

Kampagnen blev lanceret 1. maj og løber frem til udgangen af juni.