Presse | aug 18, 2016 13:12

Nye folk på topposter i Alm. Brand

Fremtidens markante krav til digital kundeservice og it-understøttelse medfører, at Alm. Brand indsætter ny it- og digitaliseringsdirektør i den øverste ledelse.

"Der er ingen tvivl om, at i fremtiden vil digitalisering og it-understøttelse være en afgørende del af en finansiel virksomhed. Kunderne forventer en så individuel og målrettet service og rådgivning, at vi kun kan opfylde deres forventninger og behov ved at have de bedste digitale løsninger baseret på de mest avancerede it-systemer. Det har vi i Alm. Brand - som en af de få danske virksomheder - taget konsekvensen af og besluttet, at vores it-og digitaliseringsdirektør skal være en del af den øverste ledelse."

Det siger adm. direktør i Alm. Brand Søren Boe Mortensen. Han fortsætter:

"Vi har derfor ansat Thomas Erichsen som vores nye it-og digitaliseringsdirektør. Thomas har både erfaring med strategisk ledelse og udvikling og implementering af it og digitaliseringsprojekter, ligesom hele transformationen af en virksomhed til en ny digital verden er blandt hans spidskompetencer. Samtidig har han entreprenørens engagement og præcise forståelse for kundens behov og krav. Det er præcis den profil, vi ønsker i Alm. Brand til at fortsætte vores meget ambitiøse it- og digitaliseringsplaner. Planer, der kun vokser i betydning med den nuværende teknologiske udvikling," understreger Søren Boe Mortensen.

Thomas Erichsen tiltræder sin stilling i Alm. Brand den 1. oktober. Han afløser it-direktør Lars Lysdal Jensen, der har ønsket at gå på pension ultimo året. De to direktører vil således køre parløb frem til Lars Lysdal Jensens pensionering.

Direktørskifte i Alm. Brand Liv og Pension

Pr. 1. januar 2017 har Liv- og Pensionsdirektør Mikael Sundby ligeledes ønsket at gå på pension. Nuværende chefaktuar Claude Reffs, der har været i Alm. Brand siden 2009, er udvalgt til at overtage direktørposten i pensionsselskabet, når Mikael Sundby fratræder. "Det er altid kedeligt, når dygtige folk fratræder. Men med den nuværende løsning, hvor vi både har fået en særdeles kompetent profil udefra til at drive og udvikle Alm. Brands meget ambitiøse it- og digitaliseringsplaner, og en internt rekrutteret liv- og pensionsdirektør, der har været en afgørende del af udviklingen af koncernens stærke og attraktive pensionsselskab, så må jeg sige, at vi har fået en endog meget stærk og fremtidssikret løsning" slutter Søren Boe Mortensen.