Privat | Erhverv

Presse | okt 09, 2017 22:00

Alm. Brand vil økonomitjekke Danmark

Christian Stokholm, Presserådgiver abchsh@almbrand.dk

Næsten hver femte synes, det vil være naturligt at samle deres bank-, pensions- og forsikringsforretninger et sted. Men kun fem procent har rent faktisk gjort det, viser en ny YouGov-måling for Alm. Brand. Derfor får alle nu et tilbud om et gratis og uvildigt tjek af hele deres økonomi i en af Alm. Brands 11 filialer landet over. Målet er at hjælpe danskerne med at fjerne deres bekymringer om privatøkonomien og få mest muligt ud af den.

 

”Tilbuddet er en times gennemgang af ens personlige bank-, forsikrings- og pensionsforhold. Resultatet kan man gå videre med til sine nuværende udbydere, eller man kan vælge at lade os stå for at finde den bedste samlede løsning,” siger koncernkundedirektør Rasmus Lynge.

 

360 grader rundt

I økonomitjekket forpligter Alm. Brand sig til at anbefale den mest fordelagtige løsning for kunden.

Tjekket tager nemlig udgangspunkt i kundens liv frem for konkrete produkter og kommer 360 grader rundt om både familie, bolig, transport, opsparing og investering. ”Man skal gå fra mødet med en god fornemmelse for styrker og svagheder i sin egen økonomi og en plan for, hvad man med fordel kan ændre, så man får mest muligt ud af sine penge,” siger Rasmus Lynge.

 

Undersøgelse: - Forsikring og pension er uinteressant

Af YouGov-undersøgelsen fremgår det også, at forsikring og pension er områder, der ikke har danskernes store interesse. Hver fjerde af os tjekker aldrig eller kun sjældent vores forsikringer, mens det samme gælder for 43 procent, når det kommer til vores pension.

 

”Vælger man at lægge hele sin økonomi hos os, sørger vi for hele tiden for at finde den bedst mulige løsning på tværs af bank, forsikring og pension. Så kan man bruge tiden på at leve livet uden at skulle bekymre sig om, hvorvidt der er styr på privatøkonomien,” siger Rasmus Lynge.

 

Glade kunder giver værdi

Har man for eksempel et realkreditlån med en rente på to procent og derudover et boliglån i banken med en rente på fem procent, vil rådgivningen tage udgangspunkt i, hvad der er bedst for kundens økonomi. Hvis kunden med fordel kan omlægge lånet, vil økonomitjekket anbefale den løsning - også selv om alternativet ville være en bedre forretning for Alm. Brand.

 

”Det handler om, hvad der er bedst for kunden og at finde den løsning, der giver mest mening i forhold til den aktuelle livssituation, kunden står i. Det er ikke altid den løsning, vi tjener flest penge på, men sådan skal det være,” siger koncernkundedirektør Rasmus Lynge.

 

YouGov-undersøgelsen er gennemført i september 2017 med 1018 respondenter

Alm. Brand anvender cookies

- og til mere end bare at spise. Cookies er nødvendige for at få vores website til at fungere. Vi bruger vores egne cookies og tredjeparts-cookies til statistik, markedsføring og integration af tjenester. Klikker du videre på siden, accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om cookies