Presse | nov 14, 2017 23:00

Landets højeste depotrente - for femte år i træk

Alm. Brand sætter depotrenten op til fem procent for nye kunder i 2018. I dag er den fire procent.
Christian Stokholm, Presserådgiver abchsh@almbrand.dk

For femte år i træk kan Alm. Brand tilbyde nye pensionskunder den højeste depotrente blandt landets kommercielle selskaber. Renten får endda et nøk opad og sættes op til fem procent i 2018. Efter otte års solid aktiefremgang og i en verden, hvor der tales stadigt mere om overophedede finansmarkeder, er det ifølge pensionsdirektør i Alm. Brand, Claude Reffs, rigtig gode nyheder.

”På den måde får man sat redningsbælte på pensionsopsparingen, så den er i sikkerhed, hvis markederne får en nedtur. Med det nuværende renteniveau giver vi et rigtig pænt afkast, så vores kunders pensionsopsparing ikke går i stå”, siger Claude Reffs.

Stort ejendomssalg påvirker positivt

Den høje rente skyldes, at Alm. Brand er branchens mest velpolstrede pensionsselskab. Den status blev yderligere understreget, da selskabet tidligere i år solgte en markant erhvervsejendom på Rådhuspladsen i København. Salget sikrede en gevinst på 200 millioner kroner, som udbyggede bonusgraden betragteligt.

Bonusgraden, som er landets højeste, giver mulighed for at tilbyde høje og konkurrencedygtige afkast.

Gør en stor forskel

Det lover derfor godt for kunderne i Alm. Brand i forhold til deres pensionsopsparing i fremtiden.

”En høj depotrente i flere år i træk gør alverden til forskel for økonomien, når du bliver pensionist. Vores kunder kan derfor se frem til at få flere penge mellem hænderne, når de går på pension", siger Claude Reffs.

En kvart million mere på fem år

De kunder, der for fem år siden flyttede deres pension til Alm. Brands gennemsnitsrenteprodukt, har fået forrentet deres penge næsten dobbelt så meget som hos gennemsnittet af de øvrige kommercielle selskaber. Det svarer til, at en 60-årig lønmodtager med en pensionsformue på 2.5 mio. kr., har fået næsten en kvart million mere til sin pensionisttilværelse.

FAKTA:

Rentegruppe 1: 5,0%
Rentegruppe 2: 5,5 %
Rentegruppe 3: 5,5 %
Rentegruppe 4: 6,0 %

Depotrenten er som udgangspunkt gældende for hele 2018, men kan ændres i løbet af året.