Presse | sep 27, 2017 08:31

Trafik G/S er succesfuldt overdraget til Alm. Brand

Kundeporteføljen i Trafik G/S er nu overgået til Alm. Brand, efter at parterne indgik aftale om overdragelse tilbage i april.

Alm. Brand har nu overtaget en betydelig forsikringsportefølje med taxavognmænd, taxa- og privatbiler. Både kunder og medarbejdere er blevet godt integreret i Alm. Brand, efter at Finanstilsynet godkendte overdragelsen af Trafik G/S den 1. september. ”Vi er glade for, at overdragelsen er forløbet så smidigt,” siger direktør for erhverv og landbrug i Alm. Brand Peter Flemmer. ”Med god hjælp fra de medarbejdere, vi har hentet med over fra Trafik G/S, kan kunderne forvente den samme gode og personlige behandling, som de har været vant til – nu bliver det bare under et andet logo.” Selvom overdragelsen er forholdsvis ny, er samarbejdet med taxavognmændene ikke et fremmed område for Alm. Brand, der i forvejen forsikrede vognmændene på arbejdsskade og erhvervsforsikring.

Vækst på transport

Overdragelsen har medført en præmievækst i porteføljen på ca. 40 mio. kr. Men på sigt skal tallet vokse. ”Vi vil gerne blive endnu større på transportmarkedet, og overdragelsen af Trafik G/S er en rigtig god start. Nu fokuserer vi på at servicere vores nye kunder i taxabranchen, og så vil vi løbende se på og overveje, hvilke muligheder vi har for at vokse inden for transport,” siger Peter Flemmer.  Et muligt vækstområde kunne for eksempel være på markedet for godstransport.